Ázsiai "rizses hús"

Ha a nyakadon a karácsonyi hajtás, csatlakozz Szandra kurzusához - én is ott vagyok, és nagyon élvezem. Van még hely, be lehet kapcsolódni ;-)


Tetszett nagyon a recept, nem is késlekedtem - és nem bántuk meg! Nem tudtam elképzelni egy ázsiai fogást szósz nélkül, mert eddig csak olyanokkal találkoztam, de bátor voltam. Nos, állagra rizses hús, fűszerezésre tiszta Ázsia. Hmmm..... Kicsit átdolgoztam a receptet a készletem tükrében, de nem csorbult az ízvilág :-) A sima rizsköretet uncsinak találtam, ezért ütöttem rá tojást.



Hozzávalók:

  • kis bögre jázminrizs
  • 2 tojás
  • 1 ducifejű újhagyma (vagy 2-3 kisebb szál)
  • 60 g gyömbér (kisujjnyi)
  • fél bébifokhagyma (vagy 2 gerezd a simából)
  • 3 ek. aprított friss koriander
  • 4 ek. olaj
  • 400 g darált hús
  • 1 tk. őrölt koriander
  • 1 tk. őrölt indiai citromfű
  • 1 tk. kókuszcukor (vagy barna)
  • 2 ek. szójaszósz
  • 2 ek. pirított szezámolaj
  • fél lime
  • pici olaj a sütéshez



Elkészítés

  • A rizst megfőzzük.
  • A gyömbért és a fokhagymát apróra kockázzuk, az újhagymát felkarikázzuk. Összekeverjük a szójaszószt az őrölt fűszerekkel és a cukorral. A lime-ot vékony gerezdekre vágjuk.
  • Kevés olajon pár percig pirítjuk a darált húst, majd a gyömbért, a fokhagymát és az újhagymát hozzáadva tovább pirítjuk. Megsózzuk. Nyakon öntjük a szójaszószos keverékkel, és készre sütjük. Levesszük a tűzről, leöntjük a szezámolajjal, és megszórjuk a koriander felével.
  • A tojásokat felverjük. A rizst elkezdjük pirítani, majd hozzáöntjük a tojást, és folyamatos keverés mellett addig sütjük, amíg a tojás meg nem sül.
  • A darált húsos ragut a tojásos rizzsel, a maradék friss korianderrel és a limegerezdekkel tálaljuk, a lime levét a húsra facsarjuk.


Jó étvágyat!




Forrás: Billa magazin


Megjegyzések