Tonhalfasírt

Sziasztok! Eltűntem, nagy otthonszervezésben voltam. És azóta is csak próbálok magamhoz térni :-) De ma sikerült. Igyekeztem újra letisztult környezetet teremteni a főzéshez és a fotózáshoz, de be kellett ismernem, hogy ez a közeljövőben nem fog menni, marad tehát a kapkodás - ilyen a kisgyermekes élet, annyi baj legyen. Ha érdekelnek a Kalandjaim, itt olvashatod a hat részes sorozatot:



Régóta ki szerettem volna próbálni a tonhalpogácsát/fasírtot, kinek mi, ma végre nekiálltam. Volt a pincében két tonhalkonzerv, fel szerettem volna használni a készletet - a konzervet persze nem találtam, tehát már rég megettük. Elvágtattam a boltba, mert én ma akkor is tonhalfasírtot fogok enni. Kisfiamnak is ízlett, bár eddig nem tudtam olyat adni neki, amit ne evett volna meg :-)




Nem gondoltam volna, hogy összeáll, mert elég furcsa volt az állaga, de nem piszkáltam, gondoltam hű maradok a recepthez. Aztán gondoltam egyet és tettem bele pici olajat. Csak később vettem észre, hogy a recept olajos halat ír, én pedig nem olyat vettem :-) Hiába, az isteni szikra ;-) Olajban kellett volna kisütni, de én a sütőt választottam, teljesen jól működik itt is, a végeredmény pedig egészségesebb...


Hozzávalók 12 kisebb darabhoz:

  • 2 tonhalkonzerv saját lében
  • 1 vöröshagyma
  • 1 tojás
  • 50 g zsemlemorzsa
  • csipet himalája só
  • 3 ek. olaj
  • 2-3 szál friss koriander, apróra vágva

Tálaláshoz: 1 pohár natúr joghurt, 2-3 szál friss korianderlevél apróra vágva, főtt jázminrizs



Elkészítés:

  • A fasírt hozzávalóit összekeverjük. A konzervet csepegtessük le. Ha olajosat használunk, akkor nem kell, viszont ez esetben hagyjuk el a 3 kanál plusz olajat.
  • Formázzunk kis pogácsákat, tegyük őket tepsire (sütőpapír, vagy kikenés ne maradjon el!), és 180 fokon kb. negyed órát süssük. Szépen meg fog barnulni a teteje, ne szárítsuk ki!
  • Jázminrizzsel és korianderes joghurttal tálaljuk.

Jó étvágyat! 


Forrás: Billa magazin



Megjegyzések