Marcipános keksz

Régóta szemeztem már a marcipános keksszel, így amikor legutóbb szembejött a Pinteresten, nem mehettem el mellette... Szeretem az aprósütit, a mandulát, a csokit, a marcipánt. Gondoltam nem foghatok mellé. Így is lett :-)
Ha van még időd karácsonyig és nagyon unatkozol, vagy csak velem együtt lekéstél arról, hogy szép nyugodtan, időben nekiláss, még mindig nem késő. Én is a konyhából jövök,  és vannak még terveim ;-)



Az eredeti recept Amaretto likőrt használt, én viszont alkoholmentesre szerettem volna, hátha a pici fiam is belemajszol. Nem tudtam, hogy csak az ízélmény miatt van-e benne, vagy kell-e a folyadék a tésztába, ezért almalével helyettesítettem. Elfogyott a kókuszcukrom, a nyírfa is, ezért most barna nádcukorral sütöttem.

Hozzávalók:
  • 100 g marcipánmassza (cukormentes, mézes marcipán, Rapunzel)
  • 4 ek. natúr almalé
  • 125 g puha vaj
  • 40 g barna nádcukor
  • pár csepp narancsolaj
  • őrölt vanília
  • 1 tojás
  • 225 g teljes kiőrlésű liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1-2 marék gyalult mandula
  • kb. 10 dkg étcsoki
  • 1-2 ek. olaj


Elkészítés:
  • Robotgéppel simára keverjük a felkockázott marcipánt, az almalevet, a vajat, a vaníliát, a narancsolajat és a cukrot. 
  • Ezután beleütjük a tojást, és ezzel is simára keverjük. 
  • A lisztet összekeverjük a sütőporral, és több részletben hozzáadjuk. Amikor már nem bírja a gép, a kezünkkel gyúrunk tovább. Nagyon kellemes, lágy tésztát kapunk. 
  • A gyalult mandulát elterítjük egy tányéron vagy deszkán. A tésztából golyókat formálunk, megforgatjuk a mandulában, majd újra gombócozzuk, hogy beleragadjon és ne potyogjon le (annyi...). Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, kicsit lelapítjuk. 160 fokon, légkeveréssel 10-15 percet sütjük. Akkor jó, ha elkezd pirulni a széle.
  • Ha kihűlt, vízgőz felett megolvasztott, olajjal elkevert étcsokiba mártjuk.


Forrás: https://holzundhefe.de/2016/11/04/50-marzipanberge/amp/

Megjegyzések